DOAR CERAMICA ....

DOAR CERAMICA ....

vineri, 5 decembrie 2014

Bucuria de a crea : Protejarea bonsailor Iarna

In acest articol as vrea sa lamuresc anumite aspecte legate despre cum ne protejam bonsaii  de exterior .
Toti pomisori mei in devenire bonsai  o parte din ei sunt de exterior si altii sunt de interior . Dintre prieteni , cunostinte , ma intreaba daca asa cum imi protejez eu bonsaii imi va rezista o iarna intreaga.



Decembrie 2014
 Ei bine da imi rezista , pentru ca sunt plante de exterior , adica arbori si arbusti care la noi in tara rezista si pana la temperaturi de -15 grade C , tinem cont de acest aspect  atunci cand sunt plantati in sol , deci pamantul protejeaza radacinile . La noi in tara la diferite culturi  gen , vita de vie , trandafiri , pomi fructiferi tineri plantati , se mai fac anumite lucrari de protejare al coletului ( punctul de intalnire dintre tulpina si radacina ) , al punctului de altoire si chiar si a tulpinii pe o suprafata de circa 10 -20 cm inaltime , mai exact se fac musuroieri de pamant ,acestea find dezvelite la inceputul primaverii .





Decembrie 2014

Daca ne gandim la temperaturile joase din munti , acolo unde intalnim un carpen , un arin , ulm , fag , stejar etc  , observam ca acesti arbori rezista in aceste conditii ostile . Sunt si plante care nu sunt atat de rezistente la ger si de aceea este de recomandat ca plantarea sa se faca in locuri mai ferite ( artarul japonez , arborele de matase , catalpa ,etc ) .
Avand in vedere faptul ca pomisorii mei au un strat mic de pamant este clar ca trebuie sa  fac cumva sa ii protejez de inghet implicit si ghivecele . In magazinele de plante  specializate ( garden center-uri ) plantele sunt protejate cu paie , fie cu frunze , unele in solarii , altele in nisip sau chiar si plantate in pamant cu tot cu ghiveci ( dar trebuie sa nu uiti de ele in pamant  in primavara urmatoare ) sau pot fi tinute si in beci acolo unde plantele nu au lumina si au o temperatura constanta .

Eu de 3 ani ii protejez cu agril de 19 , merge  chiar cel de 17 si paie , ii asez intr-un loc ferit de puterea vantului .

Decembrie 2014

Decembrie 2014
Fac un strat de paie , apoi pun pomisorii si printre ei paie care sunt relativ indesate .

Decembrie 2014

Decembrie 2014
Apoi ii invelesc cu agril care poate fi inlocuit si cu panza de sac ( cum era pe vremuri ) dar nu de rafie . Agrilul poate fi pus in doua, in trei  straturi . 



Decembrie 2014 

Agril-ul e o panza horticola care se foleseste in protejarea culturilor tarzii , ea permite schimbul de aer si astfel ma asigur ca nu se formeaza mucegai . Am observat cum multi oameni isi protejeaza magnoliile cu coceni sau paie  (ceace este de ajuns ) si apoi pun folie ( ea nu permite schmbul de aer se creaza condens si apar diferiti agenti patogeni ) . Eu in loc de folie recomand agril .
Mai exista si varianta ca ei sa fie pastrati peste iarna in solar , sera sau in pivnita .
Desigur probabil ca va intrebati ce te faci cand ai fff multi pomisori si trebuie sa faci tot acest proces , eu imi doresc sa am gradina plina de bonsai si am in cap o idee de cum as proceda cu protejarea lor , dar pana atunci noi sa fim sanatosi si astfel vom trece peste toate .

Sarbatori fericite si sa auzim numai  de bine !!!





























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu