DOAR CERAMICA ....

DOAR CERAMICA ....

luni, 21 ianuarie 2013

Primul pas in lumea bonsailor

Din copilarie am fost fascinat de Arta  Bonsailor , admiram cu placere toti arborii si arbustii in miniatura creati de oamenii " dintr- o alta lume " asa cum imi place sa le spun celor din Japonia si China. Copil fiind , imi spuneam ca poate intr-o zi am sa inteleg  aceasta arta si poate ca am sa pot sa creez arbori in miniatura .
Anii  au trecut , viata din orasul meu natal Calarasi, era monotona si lipsita de viitor asa ca m-am hotarat sa merg la facultate , din pricina faptului ca  eram legat de natura pentru ca mai mereu in vacante si nu numai , mergeam la bunici si acolo ajutam la diferite munci ale campului ( la  cules vita de vie , la cules de porumb ,etc ) m-am hotarat sa dau la  Facultatea de Horticultura  din Bucuresti . Primii ani de facultate nu mi-au placut ,spunandu-mi " ce caut eu aici ? ", din anul 3 de facultate lucrurile s-au schimbat , am inceput sa studiem  pe specialitati si ma refer aici la Legumicultura , Pomicultura , Arboricultura , Floricultura , Viticultura ,Arhitectura Peisagera ,etc si atunci mi-am dat seama ca acesta meserie este pentru mine ,coincidenta a fost ca tot in anul 3 m-am angajat la Bricostore la Departamentul Gradina aici pot sa spun ca am vazut primi bonsai mai indeaproape ca sa zic asa, dar totusi nu era ceea ce vazusem in copilarie la televizor si prin reviste (consider ca bonsaii din comert si ma refer aici la toate aceste magzine asemanatoare  Bricostore  si anume Dedeman , Obi , Hornbach ,etc sunt " facuti " la norma si nici nu au parte de o intretinere corespunzatoare ) .
Prins intre  job si  in terminarea facultatii si  distractiile de la acel moment , am uitat de lumea bonsailor . Dupa absolvire ,am incercat sa imi fac loc in lumea asta rea a vietii profesionale din "minunata " noastra tara  Romania , dintre specialitatile din facultate imi plac mult Arboricultura , Pomicultura si Viticultura , asa ca  in acest moment prestez pentru al nostru popor in domeniul amenajarilor si intretinerilor a spatiilor verzi .
In acest domeniu ai tot timpul contact cu arbori si arbusti decorativi prin  frunze , flori ,prin forma si culoarea lastarilor , etc. . O persona foarta draga mie m-a " injectat " si mai mult cu acesta arta  si ii multumesc foarte mult iar din acel moment gandurile imi sunt numai la pomisori .
Pe langa ceea ce stiam din facultate si  internet  am inceput sa ma apuc de treaba mi-am cuparat usor ,usor cate un ghiveci de bonsai , sarma , micile ustensile etc. Primul pre-bonsai pe care am inceput sa lucrez a fost Prunus triloba ( Ciresul Japonez ) si am fost foarte incantat ,acum astept sa vina primavara pentru ai  acorda atentia necesara .










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu